Vi har lige fået pakket ud, så nu hygger vi lidt på terressen.
Så grønt og frodigt boede vi.
Personalet på hotellet kom, med en meget fin kage fra Apollo på Karinas fødselsdag.
Er den ikke bare flot, Karina blev glad og overrasket.
Nærbillede af pynten.
Den smagte også godt, vi spiste en "hund" hver.
Det er så aftenens fødselsdags middag. Hold da op hvor vi guffede.
En fin udsmykning ved Hua Hin banegård.
Her går vi tur i den Thailandske hede.
På tur til abebjerget, men det er for varmt til at gå der op. Abebjerget er de i ser i baggrunden.
Udsigten fra vores "stambord" for foden af abebjerget, her er det meget lavvandet. Der ligger en hund i skyggen under den ene båd.
Vi besøgte også silkefabrikken. Her er pupperne ved at blive spåndet til den fine silketråd, de bliver kogt, for at løsne trådene.
Et stemnings billede fra vores gåtur ind til det nye center.
De arbejder flittigt få at holde midterrabatten fin.
Et stemnings billede fra vores gåtur ind til det nye center. De arbejder flittigt få at holde midterrabatten fin.
Vi købte et par kokosnødder, inde i det fine nye Center. Karina fik åbnet sin i en fart, men min var noget mere genstridig.
Her er jeg igang med at åbne min kokosnød, det lykkedes til sidst og den smagte dejligt.
En dejlig svalende tur i poolen.
Her et kig ind i det lokale marked, der var så mange dejlige og særpræede ting.
Da vi var i Hua Hin for 2 år siden opdagede vi ikke, at det var der.
Her et kig ind i det lokale marked, der var så mange dejlige og særpræede ting. Da vi var i Hua Hin for 2 år siden opdagede vi ikke, at det var der.
Her er Karina på vej ned i vandet, på vores snorkeltur.
Karina fodre fisk, med banan, det prøvede jeg også oppe fra båden, det er ret sjovt at se alle de fisk, der slås om bananerne.
Nu er vi på vej ind til den lille bitte ø hvor vi får vores frokost.
Her prøver jeg lige at snorkle, jeg kunne godt finde ud af det, på det lave vand, men der var jo ikke så meget at kigge på.
Stemning fra den lille bitte ø.
Mere stemning, jeg kigger op på en kokosnødepalme.
Her er hvad jeg så.
Her er vi så på vej til abebjerget, det er meget højvandet. jeg vendte mig om, så Karina kunne få abebjerget med i baggrunden, men ikke mig bagfra.
Her fra måtte vi opgive at gå videre langs stranden.
Så vi gik op på vejen, vi havde skiftesko med, så vi ikke skulle gå i de våde badetøfler.
Vi sidder atter ved vores stambord, men nu ligger der ikke nogle hund under den foreste båd.
Så lykkedes det at komme op til aberne, for 2 år siden opgav vi det på grund af varmen. Vi boede endda lige op af bjerget den gang, men det var for varmt.
Aberne bor oppe ved templet, her går en munk og nogle aber.
Templet ligger op af alle de trapper, så det orkede vi ikke at gå op til, der var 33gr. og vi var lige gået op af næsten lige så mange trapper for at komme op til aberne.
Her er aben ved at stjæle mine bananer, efter 3 bananer måtte jeg opgive at fodre med en af gangen, så jeg smed resten så måtte de selv slås om dem.
Her er jeg gået lidt væk fra Karina, for at se nogle fler aber, det var meget underholdende at se på dem.
Jeg fik lige øjenkontakt med den lille fyr i midten.
Vi gik ned fra bjerget på den anden side og fandt en restaurent, midt i fiskelejet, medens vi ventede på maden, kom der en elefant forbi med et par turister på, i baggrunden ses det hotel vi boede på da vi var der for 2 år siden.
Lige et billede af den dejlige mad vi fik.
Et sidste stemningsbillede fra turen og ferien.

😀 😀Karina og Kirsten har været en tur i Thailand fra d. 2. til 16. september 2006, vi havde en meget dejlig tur.

Vi var i Hua Hin, lige som for 2 år siden, men boede lidt tættere på byen end sidst. Denne gang boede vi i små hytter, det var meget hyggeligt, hotellet hed noget man ikke kunne sige, Baan Duangkaew; Karina lærte det dog. Vi kunne vise Tuk Tuk førerene det visitkort vi havde fået på hotellet, men de kunne ikke læse. Vi kom dog aldrig ud for ikke, at komme trygt tilbage til hotellet når vi havde været inde i byen.

Vi fik købt vores briller i den samme butik som sidst, den Thailands konge også handler i. Karinas kostede ca. kr. 1200,00 og mine ca. kr. 1700,00.  Karina skulle kun have en styrke, jeg skulle have to styrker samt farveskift, derfor er mine lidt dyre, men stadig meget billige.

Vi fik også syet lidt tøj hos skrædderen, det var også den samme som sidst og damen der målte os var også den samme. Karina fik et jakkesæt, 4 silkebluser, en fin kort kjole i thaisilke, samt en vinterjakke i kashmir uld.

Jeg fik et par bukser samt 2 silkebluser.

Vi hyggede os ellers ved at gå lange ture langs stranden, både når det var lavvandet og når det var højvandet. Den dag det var højvandet måtte vi gå ind i landet, det sidste stykke da vandet slog op at murene. Vi havde rigtigt tøj på, ikke kun badetøj, for vi ville gerne op på abebjerget og aberne bor sammen med munkene ved et tempel. Det var sjovt at fodre aberne, der var rigtig mange i alle størrelser.

Vi købte nogle bananer til at fodre dem med og først stjal en stor han, alle Karinas bananer. Jeg prøvede at give en banan ad gangen, men da jeg havde givet 3 bananer væk, fik jeg også stjålet resten af mine. Men der var mange andre turister der havde købt bananer, så vi fik en hel del underholdning alligevel. Karina var ikke så tryg ved aberne, hun blev stående der hvor vi var kommet ind. Jeg gik en lille tur alene for at se nogle flere. Vi kunne også komme op i Templet, men der var så mange trin så det orkede vi ikke i den varme (33gr).

Vi, det vil sige Karina, var også på snorkletur. Vi kørte kl. 6:30 om morgenen i regnvejr. Vi skulle køre i små 3 timer, så vi var lidt bekymret for alt den regn, men lige før vi var fremme holdt det op. Vi fik vores udstyr og sejlede så ud på vandet. Vi var kun 6 mennesker, 2 danskere mere som vi også var kørt sammen med, samt 2 måske englændere eller australiere, det fandt vi aldrig ud af. Jeg hyggede mig med et Hjemmet som den danske dame havde med, ellers kiggede jeg på hvad de andre lavede. De blev ”kastet” i vandet 3 forskellige steder. Det sidste sted fik de, vi, nogle bananer til at fodre fiskene med, det var meget sjovt. Det må have været underligt at alle fiskene svømmede om kroppen på dem, der var nede i vandet. Vi sejlede så til en mini ø, hvor vi fik frokost. Herefter havde vi en time, hvor vi kunne bade. Jeg prøvede også lige at snorkle, der inde hvor man kunne bunde. Det kunne jeg godt finde ud af, man burde starte på lavt vand, for havde jeg prøvet det først, kunne det da godt være at jeg var hoppet i på det dybe. Man har jo redningsvest på. Vi badede med de to andre danskere og snakkede, vi var næsten i det varme vand en hel time, det var så lækkert.

Ellers tog vi til byen hver aften for at spise, kigge på markederne og butikker, vi fik også købt lidt ure, tørklæder, tasker og andre unødvendige ting, man bare måtte eje, alting koster ingenting.

Vi mødte også et dansk ægtepar på hotellet, som vi en gang imellem fik en drink med efter, at vi hver for sig havde spist. Derefter tog vi en Tuk Tuk tilbage. Gert og Tina, som ægteparret hed, hyggede vi os også med både ved morgenmaden og om eftermiddagen ved poolen.

Der var også kommet et kæmpe center, ikke så langt fra hvor vi boede. Der var vi nogle gange, det var rigtige mærkevare forretninger og der var mange af dem, samt et kæmpe supermarked. Her var også mange restauranter, vi fandt en Sushi bar, her spiste vi et par gange. Det var vildt godt og meget, meget billigt.

Det er i store træk, hvad vi fik tiden til at gå med.

Der vil nu komme lidt billeder så i kan se lidt af det vi har oplevet.

Klik på billedet for at se dem, i en større udgave, samt teksten under billedet.